Spara 50% vid första året på webbhotell!

Uppdatering av kontaktuppgifter

Är dina kontaktuppgifter inaktuella? Följ denna guide för att uppdatera dina kontaktuppgifter för att säkerställa att du mottar information för din domän.

För att säkerställa att du mottar all viktig information om ditt domännamn, inklusive fakturor och följer kraven för toppdomänen är det viktigt att dina kontaktuppgifter alltid är aktuella. Vi underlättar detta genom att skicka en årlig påminnelse med en sammanfattning av dina nuvarande uppgifter och instruktioner för uppdatering. Följ dessa steg för att uppdatera dina kontaktuppgifter hos oss:

Steg 1: Logga in på kundportalen

  • Besök vår kundportal och logga in med dina uppgifter.

Steg 2: Navigera till domäner

  • När du är inloggad navigera till ”Tjänster > Domäner” i huvudmenyn på vänster sida

Steg 3: Välj domän och uppdatera dina kontaktuppgifter

  • Välj alla de domännamn som du vill uppdatera dina kontaktuppgifter för och tryck sedan på det 3:e alternativet där det står ”Kontaktinformation”

På nästa sida så kommer du ha möjligheten att se dina nuvarande kontaktuppgifter. Om du behöver ändra något så kan du göra det och sedan trycka på ”Spara Ändringar” för att göra kontaktuppgifterna aktuella

Årlig Påminnelse

  • En gång om året skickar vi en sammanfattning av dina nuvarande kontaktuppgifter och instruktioner för uppdatering om det behövs.

Viktigt: Det är ditt ansvar att se till att dina kontaktuppgifter alltid är aktuella. Om vi inte kan nå dig med viktig information på grund av inaktuella uppgifter, kan det påverka statusen för ditt domännamn.

Var den här artikeln hjälpsam?

Tack för din feedback!